てぃーだブログ › 海講座ブログ › ダイビング › 20121122

2012年11月22日

20121122

はい、ど~も!!トヨです!

今日は朝からあいにくの雨模様でしたが、
出航のころには雨も上がって穏やかな1日になりました!!

体験ダイビングにいらっしゃったYさん♪
雨が上がってよかったですね~。水の中もハマクマノミと一緒に写真を撮ったり楽しんでいました!


Unfortunately it was rainy today morning.
But! Stopped raining before the departure!!

Y-san came for Discover Scuba Dive.
She enjoyed that swimming around the coral and take photo with Tomato Anemonefish.
 



ファンダイバーチームは米原プカピー南の西側を楽しんできました!!

ニセアカホシカクレエビがたくさん群れているサンゴがあったり、
石の影にはオシャレカクレエビが見つかったりとやっぱりマクロが充実してますね~!!
すごく恥ずかしがり屋のエビもたくさん居るので頑張って見つけてみてください!!

Fun diver team enjoyed at Yonehara South.
you can see many kind of shrimps on this dive site!!
A Lot of shrimps are pretty shy, so try to find them !!
 



とても浅い場所(4mくらい)にはこんなにもキレイなトンネルがあります。
米原を訪れた人でもここに行ったことがあるって人は結構少ないのでは・・・。

Beautiful swim-through at shallow area.
I think not a lot of people has been here, even if it is the person who visited Yonehara


2本目は川平石崎マンタスクランブルへいってきましたが・・・何か?

マンタには会えませんでした・・・。

また来年水温が上がった時になんですかねぇ・・・。


2nd dive site was Manta Scramble.

We couldn't meet them...Is it too cold for them already?


3本目はぐる~っと回って大崎エリアへ!
『マッシュⅠ』に行ってきました!

ここもマクロ天国ですよ~!
ハナヒゲウツボ、イソギンチャクエビ、クマノミも4種類見つけられます!
今日はクマノミの産卵シーンを目撃!!興奮してしばらく見てしまいました♪♪
写真を撮ったんですが何やってるのかわかりませんでした・・・。
ビデオも撮ったんですが、載せるの忘れてしまいました・・・。

下のウミウシ最近良く見かけます。
大きいし色もとってもキレイなので写真に映えますね~!

3rd dive site was "Mash 1".

There is also Macro heaven!!
Ribbon Eel,Anemone shrimp,4 different of Anemone fish and  a lot more!
We saw spawning scene of Anemone fish!  I was looking at it for a while.
I took photo of it but couldn't understand what they done...
Also filmed it but forgot up load it...

We can find this Nudibranch at a moment.
It's bright color and pretty big ,so good  to take photo.



久しぶりに大きなモンハナシャコを発見♪
あまり逃げずに一生懸命威嚇してきました・・・。
叩かれるととてつもなく痛いらしいので、あまり手は出さないようにしましょうね!

We saw big Mantis Shrimp!
Normally,They are very shy,but this mantis shrimp wasn't escape!!
When get hit from this it's really hart, so not put your hand close to them!!!





同じカテゴリー(ダイビング)の記事
20140711
20140711(2014-07-11 17:39)

20140608 UMICOZA BLOG
20140608 UMICOZA BLOG(2014-06-08 17:19)

20140607
20140607(2014-06-07 16:38)


Posted by 海講座スタッフ at 17:47│Comments(0)ダイビング
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。